علائم کمبود آهن: علل تشخیص و درمان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
علائم کمبود آهن: علل تشخیص و درمان
نوشته شده در دو شنبه 5 آذر 1397
بازدید : 175
نویسنده : مرجان پارسا

کمبود آهن می تواند به دلایل مختلف از بیماریهای پزشکی مرتبط با از دست دادن خون تا انتخاب رژیم غذایی رخ دهد.

افراد اغلب از علائم کمبود آهن رنج می برند. در اینجا نشانه ها را ببینید آیا بدن شما به اندازه کافی دارای آهن است یا خیر. درمان های مختلف می تواند آن را درمان کند. در ایالات متحده، یکی از کمبودهای تغذیه ای که اغلب دیده می شود کمبود آهن است. زنان در معرض خطر ابتلا به کمبود آهن هستند به خصوص کسانی که در دوران قاعدگی، بارداری، تغذیه با شیر مادر یا ورزشکاران زن، نوزادان و کودکان نوپا و نوجوانان هستند. آهن بخشی از سلول ها است و نقش مهمی در تولید هموگلوبین ایفا می کند که به سلول های قرمز خون کمک می کند اکسیژن را از ریه ها در سراسر بدن فراهم می کند. آهن همچنین می تواند عضلات را احیا کند و از اکسیژن استفاده کند. کمبود آهن یک وضعیتی است که در آن آهن زیاد در بدن وجود دارد. اگر بدون درمان باقی بماند فردی که کمبود آهن دارد هموگلوبین کمتری در بدن ایجاد می کند و به تدریج کم خونی کمبود آهن ایجاد می کند.
آهن برای تولید هموگلوبین و میوگلوبین، دو پروتئین که اکسیژن را در خون شما حمل می کنند ضروری است. هنگامی که شما به اندازه کافی آهن موجود در سیستم خود ندارید این عملکرد مهم تضعیف می شود این کم خونی کمبود آهن است.

علت کمبود آهن چیست؟

1. عوامل غذایی

اگر غذاهایی حاوی آهن مانند سبزیجات برگ دار، گوشت، تخم مرغ و غذاهای غنی شده با آهن هستند مصرف نکنید متوجه خواهید شد که رژیم غذایی شما برای کمبود آهن موثر است.

2. جذب ضعیف آهن

آهن از طریق غذا توسط روده کوچک جذب می شود. برای افرادی که مسائل مربوط به روده کوچک دارند این می تواند منجر به عدم جذب آهن یا جذب ضعیف شود. این نیز می تواند هنگامی که روده کوچک تا حدودی حذف یا جراحی شده است رخ دهد.

3. از دست دادن خون

از آنجایی که آهن در گلبول های قرمز یافت می شود از دست دادن خون مزمن می تواند باعث کمی آهن شود مانند چرخه قاعدگی، خونریزی بینی منظم و اهدای خون. علاوه بر این، زخم های خونریزی دهنده و سایر خونریزی داخلی می تواند کمبود آهن را ایجاد کند. استفاده منظم از بعضی از داروهای ضد درد نظیر آسپرین می تواند باعث خونریزی گوارشی شود که ممکن است کمبود آهن را به همراه داشته باشد.

 

4. افزایش نیاز به آهن

زمان هایی است که یک بدن نیاز به افزایش مقدار آهن دارد تا بتواند به درستی عمل کند. این می تواند در زنان باردار، زنان شیرده و یا کودکان که در جهش رشد هستند دیده شود. بدن زن باردار باید از جنین نیز حمایت کند. به همین دلیل، بسیاری از زنان باردار به اندازه کافی آهن برای حمایت از هر دو بدن دریافت می کنند و منجر به کمبود آهن نمی شود. علاوه بر این، ورزشکاران اغلب نیاز به افزایش دوز آهن دارند زیرا ورزش منظم می تواند تولید گلبول های قرمز را ترویج کند در حالی که سطح بالایی از عرق کردن، آهن را از دست می دهد.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: